tisdag 3 juli 2012

På turne med Tina

Ja, det är precis vad jag och Tessie varit.
I söndags var jag och Tina på Bornholm för att ställa ut Tinas Fia och Tessie. Våran plan var att åka vidare hem till Tina & Robert för att käka middag och ha valp-gos. 
Att sedan Tina fick leka hårfrissa var extra kanon. Vi kan väl säja så att mitt hår hälsar Tina att det var mer än välbehövligt och att håret numer också är lyckligt!!! 


Dagen började tidigt.... Gick upp en timme för tidigt dessutom vilket inte gjorde saken bättre. :o))
Turen ner till Ystad gick galant och vi var framme i god tid.
Detta är en mycket trevlig utställning som jag gillar att åka till.
Båtresan gick bra och taxin vi beställt kom strax efter att vi kom ut. 
Tina och jag gick nästan samtidigt i ringen men vad gör det. Vi var ute efter saker som vi fick när vi var klara med utställningen.
Fia: Excellent med väldigt bra kritik!! Personligen anser jag att den damen ska haft ett CK utan diskussion!!!!!!!!!!!
Tessie: Excellent, CK, 2BT, reserv-cacib(CACIB) = Blir ett CACIB när FCI godkänt det.






Efteråt tog vi en promenad ner genom Rönne och tog en mjukglass inne i byn. Med tanke på vädret så var det helt perfekt. Solen sken hela tiden vi var på ön.
Sedan fortsatte vi fram till terminalen för att vänta på båten tillbaka till Ystad. 




När vi kom fram såg vi till att fixa käk till oss och Robert som hade varit hemma och varit valp-vakt. Han är alltid lika duktig lilla Robert!!! 


Sedan tog Tina och jag lite kort som jag är jättenöjd med efter den dagen... Dessa är tagna på den lilla ängen bakom Tinas hus!!




Mitt favvokort!!!!




Efter det pillade vi på valparna som Tina har. Det är Tinas första kull och den ser väldigt trevlig ut!!! Dessutom så finns det både damp-barn i kullen men även en riktig snygging som utmärker sig rejält. Hihihi En riktigt trevlig kull rakt igenom så Tina har absolut lyckats redan från start!!!! Helt underbar kull kan vi lugnt säja utan att skämmas!!!!!!
Bjuder på en bild med Tessie och Joker. Ska låna ett kort på valparna av Tina senare!!

Tessie tyckte valparna var lite läskiga i början med det gick snabbt över. 

Detta var en kanondag så det gör vi om igen!!!!
TACK Tina för en trevlig dag och ett kanonbesök hemma hos er!!!!!

Ha det gott allihopa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar