tisdag 19 juni 2012

Gaston

Dagens inlägg kommer att handla om våran "oldie" Gaston.
Han fyller 10 år i år och har hela livet varit frisk och kry utan några som helst problem. 
Man inser att det kan komma ju äldre dom blir naturligtvis men då det är en kille så har man inte riktigt samma oro i kroppen.
Men nu var det dags...
Har alltid full koll på hundarna och så även med Gaston. 
Men i lördags när jag som vanligt gick igenom honom med tanke på fästingar mm så visade det sig att hans testiklar inte var som de skulle. 
Jag ringde direkt till veterinären som har öppet 7 dagar i veckan och alltid svarar i telefonen.
Vi bestämde att han skulle kolla upp honom direkt på måndagen då det finns 2 olika saker som kan hända killarna.
Inflammation i testikeln eller en tumör.
Ja man ska inte tro att man ska komma lindrigt undan så självklart var det en tumör vilket jag varit säker på hela tiden.
För att komma bäst undan så kastrerar man hunden.
MEN då jag har pratat med alla viktiga personer i mitt liv om hur "dom" skulle göra om det var deras hund...
Samma svar från alla...
Nej fick jag till svar...
Ingen skulle operera sin hund om den var 10 år gammal...

Gaston i Falsterbo

Har tid för kastrering på tisdag.
Nu får vi se hur vi ställer oss efter midsommarhelgen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar